dag 25-26-27

DAG 25

Door de warmte zijn we een klein beetje lui. En daarom doen we niet veel. Veel lezen en zwemmen.

DAG 26

Een chauffeur geregeld die ons naar Sanur bracht om bij Hardy's nog wat boodschappen te doen. Toen we in Sanur aan kwamen leek de stad wel uit gestorven. Zelfs op het terras van 'Smorgas' was niemand. Onze planning was om fietsen te huren en dan langs het strand wat te fietsen. Terwijl we aan de gebak zaten, kwam er een Nederlander die de volgende dag zou vertrekken iets vragen over de belasting die je moet betalen als je uit Bali vertrekt. Daar hebben we een uur mee gepraat. Weg planning om te fietsen. Daarna naar Hardy's. Dat is een hele grote warenhuis, soort V & D met drie verdiepingen. Het is heel raar om eerst een tempel te zien en dan naar de warenhuis met roltrappen ed. Daarna naar restaurant Amsterdam voor een patatje met mayo uiteraard. Loes kreeg last van haar been, waarschijnlijk nog van haar valpartij in Amed en ik voelde mij de hele dag al niet lekker. (toch weer te weinig gedronken). Dus maar rustig gewacht op onze chauffeur zodat we terug konden. Iedereen heeft het er over dat het zo warm is, zelfs de locale people. Nou helpt airco in. airco uit ook niet echt. Je bent zo verkouden en dat in de tropen. De rest van de dag vroeg naar bed en weer gezond op.

DAG 27

Net toen we dachten dat, er zal vandaag wel niet veel gebeuren, hoorden we een hoop gerumoer onder ons balkon. Het personeel was de gele bladeren van de kokosnootboom waar wij altijd onder lagen om te zonnen er af aan het halen. Op een gegeven ogenblik viel er een slang van wel drie meter uit de boom op de grond. Algehele paniek om de, bleek later, gevaarlijke slang te pakken. Een onverdroten personeelslid kon de slang achter de kop pakken met behulp van een stok. Er werd nog gevraagd of ik met het serpent op de foto wou. Ik vertelde maar dat ik een hondenman ben en dat ze de slang van mij naar Lombok mochten brengen. De slang werd afgevoerd om ergens anders weer vrijgelaten te worden. Hindoes mogen niet zomaar een dier doden. Alleen als die heeft gebeten of zo. (rare jongens, die Balinezen met hun hanengevechten, dat dan wel weer) . Over het zonnen verder moeten we nog even nadenken. Weer een gigantische regenbui van een uur met onweer. Er was zelfs een onweersklap die volgens Loes niet normaal was en waar ze ook erg van schrok. Tijdens de regenbui kwamern er in een keer honderden zwaluwen over vliegen. Zelfs door ons balkon.Morgen repetitie koffers inpakken. Kijken hoe we het beeld voor Tessa van twee meter bij een halve meter in de koffer krijgen.

Janneke/Wim

Het 'laatste dagen' gevoel bespeur ik bij jullie. Jammer dat het zo verschrikkelijk warm is. Dan doe je niks. Wim en ik wensen jullie een heel goede reis terug. Misschien - als jullie jetleg het toe laat - komen we deze week even een bakske koffie drinken. We hebben allebei een weekje vrij.
Nou, lieve vrienden, nog even en jullie zijn weer in het Thuisland. Het is lekker weer hier. Vorst is voorbij. Anders was het wel een heel grote tegenstelling met die hitte daar. Het is hier rond de 10 graden.
groetjes en een dikke kus,
Janneke en Wim

wolter

even leuke verhalen hou er wel rekening mee inlandse vlucht naar Jakarta 40.000 roepi Jakarta A.dam nogmaals 100.000 roepi dit is per persoon maar roepi's
zijn nooit weg goede reis terug W&M

Peggy

Nog even vol houden wat warmte betreft en geniet nog zo lang het kan van Bali.

tessa

Tip: extra stoel kopen in het vliegtuig zodat boedhaatje naast je kan zitten :)

Zorg wel dat er geen stout poeder in zit anders mag je nog langer in bali verblijven.....

Alles gaat goed. Ben vandaag ff langs geweest op het werk. Gefietst!!! Pfff....daar moet ik nog ff inkomen hoor hahaha.

Ik mis jullie zo erg. Blij als het weekend is en ik en de kindjes jullie weer kunnen zien.

Xxx en tot snel
Tessa, delana-joy en sunnery

karin vriends

heel veel plezier nog, de laatste daagjes.
het is ontzettend snel gegaan.
goede terug reis en tot ziens in j'dorp aan zee.
lieve groeten karin

kitty

leuke foto's, veel plezier nog de laatste dagen en kom gezond weer terug naar Nederland.
Groetjes Jorge en Kitty

Pauline

Leuke foto's. Al is het soms te warm geniet van de laatste dagen en dan is het alweer zover, tijd om naar huis te gaan. Een hele goede terugvlucht en tot gauw.
Groetjes Michel en Pauline.