dag 17-18-19-20-21

17-02-2012

Vanmorgen een karige ontbijt gekregen. Martin en ik zijn het erover eens dat we hier niet willen blijven. We besloten naar het centrum te gaan en daar een hotel te zoeken. We vonden er al gauw een in een zijstraat van een drukke winkelstraat. De naam van het hotel is 'Gayatri 2'.We hebben een familiekamer genomen op de eerste verdieping met een gigantische balkon. We hebben een prachtig uitzicht op rijstvelden. Helaas konden we er niet direct in, dat zou pas op de 19e kunnen dus we moesten nog twee nachten zien vol te houden in ons huidige hotel. Maar we waren blij dat het ons zo snel lukte een andere onderkomen te vinden. We hebben in het centrum nog wat rondgelopen en ik heb meermalen Martins naam geroepen om zijn aandacht te vragen. Een chauffeur hoorde mij tevergeefs Martins naam roepen en zei dat hij doof is. Afijn, hier geen aandacht aan gegeven maar op terugweg werd Martin opeens door de chauffeur met Martin aangeroepen. Martin keek zo verbluft, van hoe weet hij nou mijn naam?. Dat was wel even grappig.

Terug in ons hotel bleken onze handdoeken niet te zijn verschoont en bij navraag bleek dat je ze op de grond moest gooien. Dat hebben ze ons niet verteld, dus hoe moeten wij dat weten. Ergens klopt deze smoes gewoon niet. Later bleek na een gesprek met een ex-werkneemster dat ze gewoon tekort aan handdoeken hebben. Ook moest het personeel bij laag seizoen de lakens en handdoeken met de hand wassen. Dat was gewoon niet te doen. Ik heb echt medelijden met het personeel.

De rest van de dag en avond in de buurt rondgehangen en gegeten en veel met de plaatselijke bewoners gepraat. Ze vinden het leuk met toeristen te praten en erg nieuwsgierig waar je vandaan komt.

18-02-2012

Martin vandaag voorelkaar gekregen een boeket namens ons naar zijn tante te versturen i.v.m. het overlijden van zijn oom.

Vandaag besloten een grote wandeling in de buurt te maken. Het was een wandeling van twee uren waarbij we terugkwamen met een grote houten Boeddha-beeld voor Tessa en een prachtig gevlochten mand voor onszelf. Suzan, ik heb het bij dezelfde mandenvlechtster gekocht als die van jouw. Martin bleek een geduchte onderhandelaar en heeft onze aankopen voor een goede prijs binnengehaald.

S'avonds in de buurt in een moderne café wat lekkere hapjes genomen. Ze hadden krukken op fietswielen met trappers gemonteerd. Alles in het café was met gerecycled materiaal gebouwd. Zie foto. Daar hebben we met het personeel gesproken en dus ook over de wantoestanden van Dewa Bharata te horen gekregen.

19-02-2012

Vandaag is het zover. We vertrekken naar een ander hotel. We hebben na een mislukt karige ontbijt (ons gekookt ei was nagenoeg rauw) ons spullen ingepakt, betaald en gemaakt dat we er weg kwamen. We waren natuurlijk veel te vroeg maar na ons bagage te hebben afgegeven, hebben we ons in het centrum vermaakt tot we er in konden. Wat een verschil met ons vorige hotel. Hier wordt tegelijk alle bijzonderheden verteld en er wordt service gegeven. Elke ochtend heel vroeg wordt op je terras een thermoskan met heet water gelegd zodat je zelf thee of koffie kunt maken. Erg prettig. We zitten in het centrum en kunnen ons nu goed vermaken. Alles is dichtbij. De dag en avond rustig doorgebracht.

20-02-2012

Marlo is vandaag jarig. Hebben hem gebeld en gefeliciteerd met zijn 28e verjaardag. Vanmorgen gegeten in het restaurant van het hotel. Zeven man personeel voor ons tweeën. Echt Balinees. Besloten om lekker te genieten van een rustdag. Kwam goed uit. Het heeft de hele dag geregend.

21-02-2012

Er ligt een rijstveld naast ons, wat ze aan het bewerken zijn. Van het begin tot het eind dit procedé gevolgd. Zeer interessant, maar gigantisch zwaar voor de mensen die er moeten werken. Verder geen noemenswaardige gebeurtenissen. Alleen een gekko uit mijn toilettas moeten halen. We beginnen de kinderen nu wel te missen. Zelfs de dagelijkse loopjes met Angel missen we.

wolter

het leest allemaal goed maar voor de beeld vorming welke plaats zitten julie nu kan ik het op de kaart volgen Groet Wolter

Martin

We zitten de laatste twee weken in Ubud

Martin

De laatste twee weken zitten we in Ubud

Hans

In de meeste hotels (altans in europa) is het normaal dat je de handoeken e.d. op de vloer in de badkamer legt om nieuwe (schone) te bekomen. Groeten,
Hans.

Joep

Als ik dit allemaal lees krijg ik er veel zin in deze reis ook eens te maken. Je moet me maar eens uitgebreid briefen tijdens een van de wandelingen met de honden. Wij hebben inmiddels onze Curacaosche knuk en die kan het prima met Angel vinden.

Groeten, Joep en Greetje

tessa

Boedha boedha boedha!!

Hey paps en mams.
Had van de week een hele lang mail gestuurd maar kreeg em weer terug als foutmelding. Geeft niet. Komt wel dan als jullie terug zijn

Woensdag komen jullie terug en vrijdag zou mam moeten oppassen op de kids, maar dan gaan ze ook naar de creche. Dus hebben jullie tijd om te acclimatiseren.

Nog even veel plezier en tot snellie
Tessa, delana-jou & sunnery

Janneke

Hee Vriendjes,

Ik krijg de indruk dat jullie je wel vermaken maar toch het thuisland beginnen te missen. Komen jullie de 29e terug?
Het vliegt ook voorbij.
Tot gauw