de eerste week al voorbij

08-02-2012

Vanmorgen lekker bij Smorgas ontbeten en heb daar ons verhaal over de afgelopen dagen geschreven. Daarna even wat gewinkeld bij 'Hardy's'. Heb daar een prachtige moderne sarong gekocht. Terug in ons cottage een email verzonden naar 'Bayu Cottages' of ze kamers beschikbaar hadden. Telefonisch ging niet. Je kan bij hun alleen boeken via email. Ze vroegen een aanbetaling per paypal. We wisten niet hoe dus werden we als 'walk in-gasten' geboekt, dan betaal je een paar euro's meer. Even nog lekker gezwommen in het grote zwembad. We hadden het helemaal voor ons zelf. We waren op tijd weer binnen want daarna ging het weer heel erg regenen. Rond vieren zijn we verder langs het strand gaan fietsen waar we nog nooit zijn geweest. We zijn helemaal tot het eind gaan fietsen en toen weer terug. We kregen hier dorst en trek van en stopten bij een Warung waar veel Nederlanders die daar overwinteren zitten. Je kon daar lekker eten en drinken voor weinig geld. Ik moet zeggen dat het hier in Jl. Danau Poso veel gezelliger is dan waar we twee jaar geleden zaten. Hier zitten in de omgeving erg veel Nederlanders die hier overwinteren. Niet dat we tussen de Nederlanders willen zitten maar het is hier wel gezelliger. Op terugweg naar ons hotel regelde Martin nog een chauffeur die ons morgen naar Amed moet brengen. S ‘avonds nog wat rond gelopen in de buurt en dan weer vroeg naar bed.

09-02-2012

Ons chauffeur kwam precies ten 10.00 met zijn zoontje van ongeveer 10 jaar, denk ik. Hij vroeg netjes of we geen bezwaar hadden dat zijn zoon meekwam. Dat hadden we niet. Nadat we ingestapt waren snoerde hij zichzelf vast maar zijn zoontje niet. Raar. Afijn, het bleek een kamikaze-rijder te zijn. Ik tijdens onze reis veel naar het landschap gekeken want ik durfde niet op de weg te letten. Martin moest om mij lachen want als ik meekeek dan was ik voortdurend aan het remmen. Ik was blij toen we bij ons hotel arriveerden. Ons hotel bleek tegen een berg te zijn gebouwd. 4 jonge vrouwen kwamen ons begroeten en pakten onze zware koffers op en planten het op hun hoofd en brachten het de vele treden omhoog naar onze kamers Het lag helemaal boven en we hebben daar op ons balkon een prachtig uitzicht over de baai. De kamer is ruim en de badkamer toch wel. Op onze balkon hebben we 3 zitjes en een tafel. Ook nog een droogrek. Toen we geïnstalleerde waren gingen we naar het restaurant om ons in te checken. Nu weet ik ook waarom je alleen via email kunt boeken. Het personeel is om alleen de gasten te verzorgen, te koken en schoon te maken. De eigenaar hebben we nog niet gezien. Terplekke in het restaurant maar geluncht en een gesprek aangeknoopt met de jongeman die die ons bediende. Waarschijnlijk teveel aan hem verteld. We waren nauwelijks terug op onze kamer of er wordt al op onze deur geklopt. Het bleek de jongeman van het restaurant te zijn met de plaatselijke duik-instructeur. Een jonge Balinese stuk van een kerel. Ik had me laten ontvallen dat ik graag wil leren snorkelen, nou dat regelde onze bediende wel even. Afijn we kwamen overeen dat we de volgende dag om 10.00 samen les zouden krijgen op het strand. Ik zou helemaal niet erg hebben gevonden als ik alleen les van hem zou krijgen maar Martin wilde het ook terwijl hij zei dat hij wel kon snorkelen. We hoefden de weg maar over te steken, een trappetje af en we zijn op het strand. Ben benieuwd hoe het gaat. S 'avonds ben ik nog bij het verlaten van het restaurant van een tree afgevallen. Gelukkig bleek de schade mee te vallen. Een pijnlijke enkel en knie en wat schaafwonden aan overgehouden. Morgen zien we wel hoe erg de schade is.

Suzan, het is hier erg mooi en zeer zeker de moeite waard. Van hieruit kun je prachtige tours maken. Ook moet je hier leren snorkelen bij Sasja de Adonis.

10-02-2012

Vanmorgen was ik vroeg wakker en ging op balkon zitten. Ik zag de vissersboten binnenkomen en de plaatselijke strandbewoners hielpen mee de bootjes op het strand te dragen. Gisteren laat in de middag zag je de plaatselijke jonge mannen op een veldje naast het strand volleyballen en de kleine jongens voetballen. Meisjes of jonge vrouwen zie je daar niet spelen. En dat allemaal vanaf onze balkon te zien. Het is echt een prachtige baai. Ik kan 'Bayu Cottages' echt aanbevelen.

Tegen tienen gingen we naar het strand voor onze snorkelles. Sasja wachtte ons al op. Hij had de snorkelspillen en zwemvliezen voor ons meegenomen. Hij gaf ons goed les. Af en toe had ik wel paniekaanvallen als ik water binnenkreeg maar dat ving hij goed op. Ook Martin had het af en toe moeilijk. Sasja was erg sterk en had een behoorlijke conditie. De stroming was daar best sterk. Hij sleepte ons over het koraal zodat we een pracht zicht hadden op het koraal en de vissen. Erg mooi. Beslist de moeite waard. Wat was dat mooi. De meest mooie vissen zijn te zien op 20 meter van het strand. Onvoorstelbaar. Na afloop maakten we met hem een afspraak om zondag de twaalfde naar een gezonken Japanse boot te varen en daar te gaan snorkelen. Erg spannend allemaal. Morgen hadden we al een tour in de buurt geregeld. Maandag de dertiende gaan we naar Lovina en logeren dan in 'Gede Homestay'. http://www.gede-homestay.com/ Mijn sigaretten waren op en voordat ik in de stress kan raken vroeg ik de jonge man die onze snorkel-les heeft geregeld waar ik sigaretten kan kopen, bood hij aan ze op te halen met de fiets. Het is een erg vriendelijk man en pas vader geworden, hoorde ik van een van de gasten.. Verder de dag rustig gedaan. Met twee leraren uit Nederland gesproken die hier in het hotel logeerden of in de buurt. Erg gezellig allemaal. De foto's komen op een andere manier van af nu. De camera is kapot en we doen het nu met de tablet of telefoons.

Reacties

Reacties

tessa

Leuk verhaal!

kun je daar niet een goedkoop cameraatje kopen??

Janneke

Leuk, dat snorkelen. Jullie doen toch weer heel andere dingen en komen op andere plekken dan vorige reis.
Als je weer terug bent Loes, gaan we een keer naar Alkmaar. Ik heb daar een leuke winkel ontdekt van een Afghaanse meneer met mooie spullen. Ook voor je mozaïek. Niet dat dit momenteel belangrijk is, maar ik meld het even :).
Heerlijk dat jullie zo genieten daar.
liefs,
Janneke

Suzanna

Jullie zijn veel sportiever dan 2 jaar terug. Snorkelen heb ik vaak geprobeerd maar lukt mij nog steeds niet maar als het een lekkere stuk is wil ik zeker les nemen ha ha. Wie weet gaat Harry en ik wel volgend jaar naar Bali/Java.

peggy

Inderdaad jullie zijn sportiever dan 2 jaar terug.
De foto`s die ik heb gezien zijn prachtig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!