tweede verhaal martin en loes

05-02-2012

Voor het eerst sinds we in Bali zijn aangekomen, hebben we een geode nachtrust gehad. Martin heeft geen rugpijn meer en de zon schijnt. De lucht is weer blauw. Vanaf aankomst was het somber weer en veel regen. Het mag de pret niet drukken. Ik vond het zalig want dan was het niet te warm. Na ontbeten te hebben en de supermarkt bezocht te hebben ben ik achter ons laptop gaan zitten om ons verhaal te gaan schrijven over de afgelopen dagen. Daarna een hotel in Sanur geboekt voor 3 nachten bij 'Sukun Bali Cottages'. http://www.balisukuncottage.com/ Rond half vijf middags kwam ons chauffeur voor ons uitstapje naar Uluwattu. Een tempel aan de rand van een klip in het uiterste zuiden van Bali. Er wordt ons aangeraden onze sieraden en brillen op te bergen want de apen daar stelen alles wat los en vast zit.

Er was maar 1 weg daarnaar toe en je kon zien dat er veel luxe resort aan de kant van de weg worden gebouwd en dat zal veel toerisme brengen en de plaatselijke bewoners zijn daar op gaan voorbereiden. Bij de ingang van Uluwattu zagen we een bord met de tekst 'koffie is heet en de bier staat koud'. Ja, de Nederlanders vind je overal. We zijn daar ook naar de Kecak-dans (apendans) geweesd wat niet de bedoeling was, maar voor we het wisten hadden we er al voor betaald. We hebben geen spijt van gehad. Alleen onze planning voor de avond liep fout. Het was de bedoeling in Jimbaran op het strand te gaan eten en van de zonsondergang te genieten. Afijn, een andere dag maar. We zijn in plaats daarvan maar in '2 days cafe' gaan eten. We werden daar als oude vrienden verwelkomt. De baas en alle personeelsleden en zelfs de kok vroeg ons of het eten smaakte. Martin werd hier niet goed van. We hebben hele gesprekken gevoerd met de baas en onze vaste bedienster. Dat was heel informatief. Op de terugweg naar ons appartement kwamen we ons tour-regelaar tegen en spraken nog wat met hem en konden bij hem regelen voor vervoer naar Sanur. Dat was dus mooi meegenomen. Al met al een leuke dag.

06-02-2012

Vandaag om twaalf uur vertrokken naar Sanur. Direct na het inchecken zijn we Sanur weer gaan ontdekken. Via het strand zijn we naar ‘Smorgas' gegaan om daar lekkere koffie en heerlijke taart te eten. Blue, bleek daar nog steeds te werken. We werden daar moe van het lopen en besloten een fiets te huren. Dat kost 1,70 euro per dag. Geen geld. S 'avonds hebben we de fietsen weer ingeleverd want de lichten deden het niet en kregen we ons geld terug. Later bleek dat het haast onmogelijk was een fiets te huren met werkende lichten. We hadden op het strand een oude Nederlandse vrouw op een fiets ontmoet die hier op Sanur voor drie maanden overwinterd. Zij vertelde ons dat zij hier altijd een nieuw fiets koopt want dan weet ze zeker dat alles werkt. Een fiets hier heb je al gauw voor 140,00 euro. Na drie maanden geeft zij het aan iemand weg. Ik begrijp dit wel. Het is goedkoper te kopen als je hier drie maanden verblijft dan te huren. We hebben alsnog een krakkemikkige fietsen gehuurd want meer zat er niet in. S ‘avonds zijn we bij ‘Bonzai' aan het strand gaan eten. Het was daar gezellig druk. Daarna door een Taxi voor 1,00 euro naar huis laten brengen.

07-02-2012

Vandaag lekker lang uitgeslapen. Wat gewinkeld in 'Hardy'. Een groot warenhuis. Bij de uitgang is een 'Bistro Amsterdam' waar je ook Illy koffie kunt krijgen. Ook patat. Ook nog een oud stelletje ontmoet dat voor ons in het vliegtuig zat en daar nog een half uur meegesproken. Verder rustig gedaan. Morgen moet ik een hotel regelen in Amed. Ik hoop dat het lukt. Net gehoord dat het gelukt is en wel http://www.bayucottages.com/. Loes is alleen naar Hardy's terwijl ik probeer dit op internet te krijgen. Daarna maar een stukje zwemmen.

Hans

Prachtig hotel daar in sanur. Liggen er echt bloemetjes in het bad, of moet je ze er zelf instrooien?

Pauline

Hallo vakantieganger,

Blij te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Gelukkig Martin dat het je weer beter gaat, je moet toch optimaal kunnen genieten van de vakantie. Ik moet zeggen dat ik toch lichtelijk jaloers ben. Ook ik verlang naar de zon.
Ik volg jullie verslagen en geniet van de foto's!!

Groetjes uit het koude Den Helder,
Pauline.

Suzanna

Mooi om te horen dat jullie het leuk hebben. Wat sportief dat jullie een fiets huren.Goh, die Blue werkt nog steeds bij Smorgas. Ik weet dat hij lekkere taarten kan maken.

peggy

Ben blij dat het goed gaat met Martin.Goed om te lezen dat jullie het naar de zin hebben.wat een sportief gebeuren en dat nog wel met de warmte.

Groetjes